Friday 22 April 2016

Jual Produk Kosmetik Secara Atas Talian

Teks; Aznita Zawawee
Foto: https://pixabay.com



Untuk mula menjual produk kosmetik secara atas talian, apa yang paling penting anda selidik dahulu tentang status notifikasi produk. Cuba dapatkan maklumat sebanyak mungkin dari pihak pembekal. Produk yang laku di pasaran tidak semestinya selamat untuk digunakan. Ianya tidak mendatangkan masalah sekiranya produk adalah keluaran tempatan kerana ia lebih mudah untuk kita selidiki. Cuba dapatkan dari pengedar yang sah bagi mengelak daripada mendapat produk tiruan.

Produk bernotifikasi boleh di pasarkan lebih jauh dan segmen pelanggan anda akan lebih meluas. Kini sudah ramai pelanggan yang semakin bijak apabila membuat pilihan. Mereka juga sudah tidak mudah percaya akan testimoni yang memperlihatkan keputusan yang melampau. Mungkin anda akan terfikir produk notifikasi ini tidak terlalu penting kerana ramai yang berjaya menjual produk tidak bernotifikasi. Sehingga kini perniagaan mereka masih kekal dan berjaya. Ini adalah pilihan mereka dan risiko yang mereka berani tanggung.

Sesuatu produk itu akan mengambil masa sebelum kita dapat merasai kesannya. Cuba tingkatkan kesedaran pengguna untuk lebih mementingkan kesihatan kulit berbanding kulit putih. Promosikan produk yang berasaskan bahan semulajadi bukannya produk beracun. Sejujurnya saya tidak pernah mempercayai sebarang produk yang boleh memberi kesan dalam masa yang singkat. Beri masa untuk kulit serasi dengan produk. Sesuatu produk itu adalah produk yang bagus selagi ia berupaya mengekalkan kesihatan kulit dan tidak menimbulkan masalah seperti jerawat atau jeragat yang lebih teruk. Jika ia boleh mencerahkan kulit maka itu adalah suatu bonus.



No comments:

Post a Comment